Kyla och mörker

Jag gillar inte vintern alls faktiskt! Vad är det för bra med den? Det är mörkt, farligt på vägarna och förbannat kallt! Hade varit mycket bättre om det varit sommar året om!! Kan säga att jag är riktigt vintertrött nu, o då menar jag inte bara trött på vintern utan trött utav den. Det är ju begmörkt när man stiger upp o innan man är hemma börjar det bli mörkt igen... Det är även en fara att gå till och från bussen, idag var det glashalt på vägarna. Töa och sedan frysa igen är ju bara onödigt. Allt slask son hann bildas är just nu stenhårt och halt som baraste den. Men, pepparpeppar, så höll jag mig på fötterna idag iaf. Låt det förbli så. Är skönt att ha C hemma igen. Ha vanliga dagar där man vet att han kommer hem vid 17 tiden, laga mat o sen ha lite tv mys! =) Idag ska vi äta ris och uncle bens med kyckling, tror det blir lite tv till det med. En sak som är säker är att jag imorgon ska sova länge. Ska inte gå upp förrän lunch om jag fortfarande är trött när jag vaknar! Har fixat lite julklappar nu, bara en kvar som jag inte har en aning vad jag ska köpa till heller... Igår var mormor och morfar här en runda, vi fick lite smått och gott av dem i pyntväg kan man väl kalla det! Jag och C bjöd på glögg och pepparkakor, mysigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0